Sidor

02 oktober, 2009

Helgens planer.

Då har det alltså hunnit bli fredag igen. Himmel va veckorna går fort, även fast jag inte gör så mycket så bara svischar dagarna förbi.
Helgen kommer väl inte gå saktare heller antar jag.

Ikväll blir det middag med svägerska med familj. Våra små ögonstenar. :) Sen i natt ska kärleken jobba, och jag ska faktiskt följa med!
Han jobbar extra som personlig assistent till några vänners lilla flicka, oftast nattetid. Om nån blir sjuk eller om det glappar på någon natt, då ringer dom in honom. Nu blir en av hennes ordinarie assistenter sjukskriven en månad samt att hon ska ha barn, och som vi alla väl har lite erfarenhet av, så brukar inte kommunen ha så jättebråttom. Så då fick jag förfrågan från hennes föräldrar om jag kunde tänka mig att hoppa in om det behövdes! Smickrad, verkligen! Och självklart sa jag ja. Så i natt ska jag "prya". ;)

Och imorrn kommer lilla mamma! Så då blir det en liten familjemiddag här hemma hos oss. :) Lillebror med brud dyker också upp. Jätteroligt ska det bli! Tyvärr ska kärleken även jobba imorrn natt, men han hinner vara med på middagen i alla fall. :)

Sakta sakta går det framåt med oktobersockarna, och det blir så fint. :) Målet är att ha dom färdiga innan oktober är slut, annars kan man ju inte kalla dom oktobersockar...?

Mina Sunday Swing är i alla fall klara, och jag älskar dom redan! ½ cm till hade inte skadat, men då hade jag varit tvungen att börja med avmaskningen för tån mitt i en rapport, så jag tänkte att dom töjer väl ut sig lite, och det har dom redan börjat göra. :)

Inga kommentarer: