Sidor

23 september, 2009

Nytt projekt!

Jag blev uppringd av en av de närmaste idag, hon ville ha lite hjälp med ökningar på tröjan hon stickar, och då slog det mig:
Jag har senaste MÅNADERNA bara stickat småplock! Babykläder och sockar. Typ. Och då kände jag att neee, nu är det dags för nånting större igen. :)
Så det blir denna:

En kofta stickad på tvär'n. Intressant! :) Sprang in på LYS:en på väg till vännen glad i hågen, men det höll inte i sig så länge. Tycker inte om att sticka med dubbla trådar. Av någon anledning så blir det inte snyggt (i alla fall inte i mina ögon) när jag gör det. Så det gällde att hitta något annat garn. Välsigne DROPS, dom skriver ju allt som oftast ut garnalternativ, men ingenting föll mig riktigt i smaken. Hade ingen inspiration eller direkt känsla när det gällde färgval heller.. Så tillslut bestämde jag mig för att bara köpa ett par nystan av en sort och provsticka, men tänk att jag blev nöjd på första försöket. :D
Det blev DROPS Paris i ljusgrått. Jag hade hellre velat ha närmare gråfärgen på bilden, men den mörkare gråa som fanns, tonade lite åt lila-hållet och det är inte jag för fem öre. Så ljusgrått fick det bli, och det artar sig riktigt bra efter 10 stickade cm. Jag kommer självklart att uppdatera allteftersom arbetet fortskrider. ;)

Inga kommentarer: