Sidor

29 oktober, 2009

Ärendenas dag.

Idag måste jag ge mig själv en klapp på axeln, jag har varit fruktansvärt effektiv. Många ärenden kan nu strykas från att göra listan. Det har inte hunnits med något extraknäckande, men det har jag morgondagen till. :)
Imorrn firar vi förresten årsdag och ska på finrestaurant.. Ooooo..... Mmmmm. :D

Jag skuttade så glatt till garnaffären idag.
Det blev dock bara inköp till två projekt, inte tre. Dels för att jag tyckte att jag kunde vänta med det projektet tills jag har gjort undan mer brådskande projekt, och dels för att jag glömde presentkorten hemma... Dom hade jag tänkte köpa garn till MIG för, garn till projekt till MIG. :D
Så dom får ligga och goa till sig ett litet tag.
Men två inköp blev det som sagt, och jag stickar nu för brinnande livet på min SYTYCK-utmaning -> Swallowtail, för att den ska bli klar så jag kan börja sticka nästa sjal, födelsedagspresenten, i det underbara garnet Rowan Tapestry. Det är bara såååå mjukt och sååå vackert!! På bilden syns inte färgskiftningarna, men det skiftar i blå/turkos/grönt eller hur man ska säga. Som havet utomlands! :D
I just love it! Tro mig, jag kommer sticka en till sjal till mig själv, där jag får använda det garnet också. Det fanns även i "min" färgställning: svart-rosaskiftande. :O

Jag köpte även garn till lilla fröken Westins "fuskpolo". Men det tänker jag ha lite för mig själv, då jag vet att lilla frökens föräldrar brukar kika in här ibland. ;) Jag vill att det ska bli en överraskning då jag fått händerna fria med både design och färgval. Spännande!
Jag kan dock avslöja att jag blev smått förälskad även i det garnet. Mjuuuuuukt!

Inga kommentarer: