Sidor

18 augusti, 2009

Ledig dag.

Varmt är det ute.

Kom precis in från en liten runda på stan, vilket bara är trevligt när man bor mitt i den.
Först en sväng till LYS:en (inte mycket att hurra för, saknar den hemma...) för att införskaffa ett stickmått. Bestämde mig för att nu får det vara nog med 3-4 par i samma storlek... Utan nu ska det bli ordning på torpet.
Sedan vidare ner på jobbet för att faxa in ansökan om inträde till a-kassan, eftersom man från och med torsdag är officiellt arbetslös. Efter det blev det en fika på stan med lilla söta mormor. Fick agera smakråd och jag kan bara säga att hon kommer vara den snyggaste puman on the dancefloor på danskryssningen. ;) Håll i hårt Gunnar!

Gjorde världens kap på Gallerix där de sålde ut anteckningsböcker för 10 ynka kronor. Jackpot tänkte fattiga jag och köpte mig en. Har faktiskt tänkt köpa en lite finare anteckningsbok till handarbetet. Bra för små kom-ihåg anteckningar när man stickar, samt ett litet inventarium över verktygen.

Nu gäller det bara att fördriva tiden på bästa sätt innan kvällssändningen från VM börjar.
Ska börja röja här så smått. Organisera i alla fall, så att det går fort och smärtfritt på fredag när vi ska tömma. Är i och för sig ledig på torsdag också. Nej nej nej!! Rättelse! ARBETSLÖS på torsdag (:P), så då har jag ju tid på mig. :)

Börja med att komma på något nytt projekt med det material jag har att tillgå, samt att organisera lite i stickkorgen. Det låter som en bra startsträcka. :)

Dagens skörd.

Inga kommentarer: