Sidor

28 november, 2010

Vinterskrud.

En solig vinterdag kan vara det absolut vackraste. Precis som hösten med alla sina färger.
Tog mig hem till Övik så småningom. Långsam bussresa med ordentlig huvudvärk (var kom den ifrån?!). Mormor var så gullig och hämtade mig på busstationen. <3

Nu har jag druckit lite glögg och hängt julgardiner. Inte de vackraste direkt. Fem centimeter för korta (jag har 2,60 m till tak) och skeva. Men vad kan man vänta sig av Rusta? ;P Det duger till lilla mig. :) Har ställt fram julstjärnan också, men märkte till min besvikelse att jag inte hade nån passande glödlampa, så det måste införskaffas imorrn.

Nu ska jag njuta lite mer av första adventen i min lilla lya.
(Just ja, hade inga ljus till adventsljusstaken heller.. :/ Fick tända ett litet värmeljus på soffbordet istället. Inte helt utan i alla fall. ;))

Inga kommentarer: