Sidor

07 november, 2010

Första natten.

Då har man avverkat första natten i nya hemmet. Var ju som väntat inte det enklaste att somna...
Men så är det ju alltid när man sover på ett nytt ställe. Nya ljud och lukter som man måste vänja sig vid. En bra natts sömn kommer väl så småningom.

Fick uppackat det mesta igår, litegrann kvar till idag. Idag ska också städas, det sprangs ju in och ut med skorna hela dan igår. Tänkte dra igång dammsugaren igår kväll, men när man inte riktigt vet hur lyhört det är och det samtidigt är helgdagsafton och lördagkväll, så var det nog bra att jag inte gjorde det.. Man vill ju inte komma på kant med nya grannarna redan första kvällen..

Idag är det jobb i alla fall, vilket känns ganska skönt. Kortdag men ändå en liten anledning att få komma ut en sväng i vad som verkar bli fantastiskt väder.
Köpte en termometer igår på Clas Ohlson, och döm av min förvåning när jag kommer hem och inser att nää, på Clas Ohlson bjuppar dom inte på batterier.... Så det blir till att bylta på sig idag just in case... :)

I helgen tänder jag ett ljus för min morfar som lämnade jorden 2006.
Du fattas mig.

1 kommentar:

Saras pyssel sa...

Wow, så snabb du är med uppackandet! För oss tog det nog några veckor innan vi började känns oss lite färdiga...