Sidor

06 september, 2010

Änden på min soffa.

Man får ju verkligen skylla sig själv om man skulle råka plantera baken rakt på en sylvass sticka eller annat i soffan just nu. Men när man har lite olika på gång så är det ju bara jobbigt att plocka undan, plocka fram, plocka undan, plocka fram... :P

Sitter och mönstersurfar lite på Ravelry och blir helt förälskad i alla tvåfärgsstickade vantar. Ååå vad jag skylle vilja ha ett par sådana till hösten/vintern/våren!! Men jag är ju så dålig på det... :( Men övning ger väl färdighet antar jag. Jag har bara lite dåligt tålamod när det inte blir så bra som jag vill att det ska bli...
Men jag måste göra ett försök till. Det får ta den tid det tar, jag kanske har ett par färdiga till våren.. :P
Tips för att lyckas sticka fint med två färger tas glaaadeligen emot!!

1 kommentar:

Pärlmudden sa...

Jag har också alltid tyckt det är så himla svårt att sticka med 2 färger. Fick ett knep/tips förra veckan dock. Man tar bottenfärgens garn på pekfingret och mönsterfärgen på långfingret, sen ser man till så bottenfärgens garn alltid är överst. Lite svårt att förklara i text. men det hela gjorde iallafall att det blir lite snyggare. Kommer följa kommentarerna hos dig med glädje för att få fler tips.
HA en fortsatt bra dag!
Snart är det stickcafe på facebook! :)