Sidor

01 juni, 2010

Hemma igen.

Så var man på van mark igen. Där man kan bussturer och gångvägar. ;)
Göteborg är fantastiskt, och jag längtar redan tills jag får åka tillbaka. Dock med hjärtat i handen och under ledigare former. För döm av min förvåning när han avslöjar att han aldrig varit där...!
Ett stort tack till Emelie, som erbjöd sig att vara min privata guide! Jag försökte komma i kontakt med dig, men nätet var lite segt i iPhonen samt att jag endast hade 5% batteri kvar! Men jag tänker hålla fast vid erbjudandet till nästa besök. ;) Och tack för tipset om garnaffären! Jag hittade dit och gick därifrån lite fattigare men lyckligare. Den som myntade uttrycket att lycka inte kan köpas för pengar måste ha varit luspank, för det går visst, och den gemensamma nämnaren stavas G-A-R-N! :D

1 kommentar:

Emelie sa...

Javisst går lycka att köpas för pengar, speciellt när man får spendera sina slantar på en så fin affär som Tummelisa. Och ägarinnan är helt fantastisk!

Jag tycker helt klart du/ni ska komma tillbaka, speciellt nu under sommaren är Göteborg fantastiskt. Skicka gärna ett mail om ni kommer ner och vill ha en guide =) Jag finns på et.larsson[at]gmail.com

Och vilket fantastiskt garn du fick tag på, Colinette har blivit något av an favorit för mig också!