Sidor

26 april, 2010

Spring Lagoon...

... som jag har valt att kalla min Haruni. Så här ofantligt långt tog jag mig igår kväll. Tanken var bara att få en början på den, så man slipper sitta och trixa med det på bussen. Gjorde uppläggningen annorlunda än i mönstret. Istället för att göra en öppen uppläggning och sticka den där lilla lappen, så la jag upp 7 maskor, stickade två varv sedan ett ökningsvarv med omslag på vardera sida om mittmaskan så jag fick de 9 maskor man skulle ha. Vart lat helt enkelt. :P Älskar redan garnet, så det här ska bli väldigt spännande att se, om den här stickningen kommer leva upp till mina förväntningar... Revontuli var ju en väldigt trevlig busstickning, hoppas att detta blir det också.
Den här morgonen tror jag dock inte att det blir ett enda varv, utan jag tror jag sluter mina blå en liten stund istället.

1 kommentar:

Garntrollet sa...

Hi-hi... så brukar jag också starta en sjal. Jag tycker att det ibland blir lite fult att sticka en remsa och plocka upp maskor.

Vad fin din Revontuli ser ut.