Sidor

18 mars, 2010

Att gå på känsla.

Har inte stickat en enda maska idag. För mycket har snurrat inne i huvudet för att jag ska ha kunnat koncentrera mig på nånting alls.
Förnuftet och magkänslans konstanta batalj har väl alla lite känn av nu och då. Jag fick känning av det idag. Jag gick på magkänslan även om den den här gången nog inte var det smartaste, men efteråt kände jag bara lättnad. Och då vet man att det nog var rätt ändå.....

Fram till idag hade jag bara hittat fördelar med att träna tidigt på morgonen. Jag skjutsar hjärtat till jobbet runt klockan åtta, och far direkt och tränar. Helt perfekt. Man har hela dagen kvar när man kommer hem igen, och man kommer upp i tid fastän man är ledig. Idag kom dock första nackdelen. Vissa dagar, som idag, går träningen väldigt tungt. Äter frukost när jag kommer hem, och idag kände jag verkligen att kroppen skulle behövt en liten banan innan träningen.

Nu är det time för lite slutspelshockey och en lätt senmiddag.

1 kommentar:

Heidi sa...

När jag tränar på morgonen måste jag dricka ett glas fil, jogurth eller liknande först. Eller slänger i mig en banan. Sen fungerar det oftast bra att träna, men man får vara snabb med att äta frukosten sen - annars går det dåligt med återhämtningen...