Sidor

16 februari, 2010

Tredje dagens resultat.

Två centimeter till ungefär har tillkommit på min OS-stickning. Det går lååångsamt när man inte är van att sticka med två färger. Sen har jag diagrammet på datorn, och då jag stickar efter det kan jag inte göra så mycket annat, så efter en stund blir jag lite rastlös. Så det blir korta stunder åt gången, men framåt går det och än ser det ganska bra ut tycker jag. :)
Vi måste ju också nämna att Charlotte Kalla vann OS-guld igår på 10 km fristil. Det var ett rent nöje att se på det loppet!
Ikväll väntar damernas och herrarnas jaktstart i skidskytte. Tur att man hade hunnit skaffa sig sin iPhone, för ikväll bär det iväg på skotern upp till en stuga på berget för intag av semlor. SVT Play till iPhone -> LOVE IT! :D

Jag var också tvungen (inbillar jag mig själv i alla fall) att beställa ett set med strumpstickor till, Knit Pro's Nova Metall i storlek 2,5 mm. Bara älskar dom stickorna! Eftersom jag inte kan göra någonting annat - just i det här skedet - när jag stickar på OS-sockorna så måste jag ju ha en stickning till som jag kan ha när jag ska göra andra saker samtidigt. :) Har mina Nutkin, som jag tycker ser ut att bli väldigt små......? Men det kanske är mönstret som lurar en lite grann. Någon som har stickat dom som kan lugna mig? ;)
Den typ av häl som det är på Nutkin har jag aldrig stickat förut. Det gick jättebra, men det blev som små hål "längst in" eller vad man ska säga... Det kanske inte gör så mycket eftersom det är omslag i mönstret.... ;)

Inga kommentarer: