Sidor

20 januari, 2010

Stickcafé.

Ikväll var det stickcafé på Schmäck. Första gången jag var där, har bara varit på stickcafé på Lindellhallen förut, och det här var nog snäppet mysigare. Helt på grund av att det är ett mycket mysigare ställe.
Många samma underbara människor var det i alla fall, och tiden går bara alldeles för fort! :)
Imorgon får jag mest troligt ett paket från garnkorgen.se i min brevlåda...! :D
Man blir som ett barn på julafton. Kommer nog inte kunna sova i natt.. ;)

Annars har det här varit en ganska fullspäckad arbetslös dag. Skönt att det händer lite, eller rättare sagt att jag sysselsätter mig och inte bara slöar i soffan hela dagen. Då kan jag inte sova på natten.

Det har varit fantastisk uppslutning till Team Sweden i Ravelympics också. Underbart roligt att se! :D Jag har sammanställt en deltagarlista, dels för huvudarrangörerna och dels för vårat eget lag, så det ska bli lättare att hålla reda på vad alla pysslar med. :)
Tur att jag kan fylla mina dagar med sånt göra. ;)

Själv har jag bestämt mig för vad jag ska tävla i, och det blir ett projekt som passar in i tre grenar:
  • Designer Biathlon - From a swatch to published pattern in 17 days (sample completed and pattern released on ravelry - swatching allowed before torch lit)
  • Nordic Colorwork Combined - Colorwork, intarsia, fair isle
  • Sock Hockey - All things socks and slippers
Dom tre tillsammans ger nog tillräckligt med ledtrådar till vad mitt projekt kommer bestå av. ;)

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag tänker inte anmäla mig men jag ska heja på Team Sweden, förstås!
Heja, heja! :-)

Hemskapat sa...

Hej!
Ta chansen att under en inspirerande helg i natursköna Waxholm prova på grunderna i tvåändsstickning den 22-23 Maj!
Vi lär dig grunderna, och att sticka olika slags mönster med hjälp av grundmaskorna.
För mer info besök stickkurs.se
Sprid gärna detta till kreativa, intresserade och nyfikna människor på ditt stickcafé och till jobbet!

Medlemmar i sticka.org erhåller 10% rabatt på kursavgiften!

Varmt välkommen önskar
Agneta Byers
&
Marie-Louise Ullman