Sidor

19 januari, 2010

Deppshopping.

Hör och häpna, för första gången blev jag lite besviken när jag gick på bästa garnaffären!
Arbetslösheten gör mig lite deppig och efter ett ännu mer deprimerande samtal på Arbetsförmedlingen så nästan sprang jag till LYS:en, för jag vet ju att ett besök där alltid får mig på bättre humör! Målet denna gång var massor av sockgarner. Uppladdning inför vad som blir en av 2010's utmaningar för mig: stickameras sockklubb. Ett eget litet sockgarnslager. Men ack så besviken jag blev, det fanns ju nästan ingenting! Inga färger föll mig i smaken, och det såg bara allmänt utplockat ut. Det kan ju höra till saken att jag var där strax efter kl 10.00 och det inte hade kommit några varor eller så, men det hjälpte inte humöret.. :( Dock fortfarande bästa butiken i världen.
Ett par nystan Rowan Tapestry fick då följa med hem i alla fall, som troligtvis kommer att förvandlas till en krage och en andra Calorimetry. För småkyliga skidfärder bland annat.

Väl hemma så bestämde jag mig istället för att besöka garnkorgen.se, och där hade jag bättre fiskelycka. Ringde först och gjorde upp budgeten med Kärleken, och han drog på som vanligt. Vilket är bra, för då får jag inte dåligt samvete när jag handlar för 300 kr, vilket jag skulle fått annars! He's the best.

Ett nystan Zauberball och En härva Colinettes Jitterbug dimper ner i brevlådan om några dagar. Blev inte så många olika, men kände att jag ville unna mig dessa istället. Kan köpa lite Fabel till veckan kanske om dom har fått in mer på LYS:en då. :)
Har aldrig stickat i varken Zauberball eller Jitterbug, så det ska bli så spännande!!
Jag tar VÄLDIGT gärna emot tips på trevliga sockgarner, både flerfärgade och enfärgade. Bombardera mig bara! :D

4 kommentarer:

Marianne sa...

Garnshopping är som balsam för själen. Och Jitterbug är ett helt underbart garn att sticka med håller just nu på med ett par vantar i det garnet.

Anonym sa...

Såg att du har en ravelry gadget hur har du fått dit den??

Mamma sa...

Hej Piga! Jag köpte Fabel i blått och rost till de små i Kramfors. Nu stickas det sockar för fullt.

Cecilia sa...

Man blir besviken och förvånad när man inte kommer ut från sin garnaffär med precis det man ville ha... Så var det för mig häromsisten, de hade inte det jag tänkt mig och jag lyckades inte komma på andra tankar! :-)
På mitt skrivbord ligger mina två nya sockgarn som jag klappar lite på, Trekking XXL och Trekking maxima. Känns härliga men jag har inte stickat ens en provlapp ännu. 420 m på 100 gram.