Sidor

22 december, 2009

Lite felräknat...

Min Little Coco Bag är på gång.
Kom dock underfund med att jag har gjort en ganska puckad felräkning...
Stickar i ett annat garn än vad som står i mönstret, jag stickar i Lima. Lima är ca 100 m/50 g, vilket stämmer exakt med Cascade som är angivet i mönstret..
Nu råkar det dock vara så att Cascade är 100 g per nystan och Lima är 50 g...... Inte tänkte jag på det inte, så jag köpte lika många nystan som det stod angivet i mönstret...
Pucko!! :D
Tillbaka till LYS:en imorgon bitti en snabbis innan det bär av söderöver!


Jag stickar den i basfärger, så den ska gå att använda till allt, för jag hoppas att det här är min nya favvoväska. ;)
Funderar på att eventuellt brodera något på den när den är tovad och klar, men jag vet inte... Ett foder ska den få i alla fall, i en glad färg. :)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Jag blir så imponerad av att du ändå jämför kvaliteter, att missa det där med 50 g eller 100 är ju lätt gjort! (För övrigt kanske du vill göra en till när den första är klar?) :-)