Åååh va jobbigt att måsta släppa en kund som man vet inte går ifrån en nöjd...
Men man får inte haka upp sig på det. Det blir så ibland. En på tusen. Men då man vet att kunden hade kunnat få bättre service? Usch... Man känner sig hemsk...
Nästa kund sa att jag nog var världens bästa farmaceut.
Tar det ut varandra då? Är man tillbaka på noll?
3 kommentarer:
I bland VILl inte folk bli nöjda, de vill släppa ut lite ånga. Tar man en sådan ångdusch så har man gjort nytta men på ett annat plan! Och jag tror att om man vill göra så bra som möjligt så jämnar det ut sig under en arbetsmånad, oavsett på vilket plan man gör nytta!
Hej på dej!
Du blev vinnaren i min hösttävling!
Grattis, grattis!
Maila mig din adress på: sus33snabelaspray.se
så kommer det paket på posten!
Ha det så bra!
Jag jobbar också inom ett "serviceyrke" som är styrt av regler och bestämmelser och där principen kunden alltid har rätt inte finns. Återkommande på mina utvecklingssamtal kommer diskussionen upp om att jag måste lära mig att släppa uppdraget när jag gjort min del, att jag inte kan bära hela världen på mina axlar och jag tror också, precis som Cecilia sa ovan att alla vill inte bli nöjda, de vill bara kanalisera den ilska eller ångest som de bär på över på någon annan. Vi kan ju bara göra vårt bästa, och göra en bedömning av vilken service som våra kunder är i behov av och leverera det efter bästa förmåga. Hur konstigt det än låter?
Skicka en kommentar