Sidor

16 oktober, 2009

WOW!

I just LOVE them.... LOVE them!
They make me sooo happy!
Som att sticka med luft! Det vänjer man sig väl vid fort, att dom är lättare än metallstickorna. :)


Min utmaning Swallowtail Lace Shawl växer sakta men säkert. :) Nu är det ju bara en fröjd med det nya stickorna. Vilken fantastisk kabel! Så otroligt följsam. Kan tycka att de "vanliga" (dvs PONY) rundstickornas kablar kan vara lite jobbiga, då de är mycket stelare och har en tendens att "krulla" sig lite.
Mönstret på sjalen syns inte så bra i nuvaranda skick, men den ska ju självklart blockas när den är färdig. Det är bara så svårt att visa hur fin den är. Mönstret alltså. :)

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Vad långt du kommit. Antar att du numera är helt KnitPro-frälst... välkommen i gänget. Var tvungen att använda pony till min utmaning och det var inget roligt, så jag var glad när jag kom så långt att jag nu kunde börja med strumpstickor istället.