Sidor

04 oktober, 2009

Utmaningen har anlänt!

Glad och exalterad blev jag när jag tidigare idag öppnade mailen och såg att min utmaning hade anlänt! :D
Jag var anmäld i Quickstep, och min utmaning blev...... *trumvirvel*

BALETT!! Nu ska här stickas spetssjal! Jag har många och långa gånger suttit och suktat över era delikata spetssjalar och känt avund och längtan efter att kunna sticka så, men även bara att få äga en sån kreation. Och nu är stunden inne! Lisa slog huvudet rätt på spiken.

Så här löd utmaningen, ord för ord:

Din utmaning blir att dansa BALETT!
Valde mellan quickstep och folkdans alltså, men quickstep blev det.
Och vilka sockar du gör! De där oktobersockarna du var nervös för blir
ju fantastiska! Och du har en koppling till Sollefteå! Älskade
människa – det har jag med! Mamma växte upp där, och mormor bor kvar –
så efter den upptäckten läste jag än noggrannare i din blog! Dina
babykläder är så söta så man piper, och du hade garanterat platsat
även i folkdanslaget. Men nu tänker jag så här: Om man klarar flätor
med sådan bravur, men tycker att oktobersockarna såg avancerade ut, så
betyder väl det att du har någon sorts tröskel, men ändå längtan
gentemot saker som eventuellt ser lite svårt ut? Och jag hittade ingen
spetssjal i din blog, så det blir din utmaning! Att bemästra baletten!
När man väl tar sig över tröskeln är det ju inte så svårt, men det ser
så delikat, avancerat och älvalikt vackert ut! Eller hur! Så ta ut
svängarna i piruetter, arabesquer och pliéer! Stort eller litet är
helt upp till dig, men min förhoppning är att du ska le stolt när
spetsen obehindrat rinner mellan dina fingrar!

Har redan nästan bestämt mig till 100 % för vilket mönster det blir, och vilken färg. Kvar återstår val av garn. Alpaca eller nått annat mjukt. :) En hel vecka tills jag får sätta igång, det blir en olidlig väntan! :D

1 kommentar:

Unknown sa...

Lycka till.
Kram Gina