Sidor

06 oktober, 2009

SYTYCK - preparations.

Så tänker jag förkorta det från och med nu: SYTYCK (= So You Think You Can Knit). Det är lite för långt att skriva i sin helhet. ;)

Materialet är införskaffat! :D
Liten tår i ögat fick jag dock när jag var nere på LYS:en. Jag hade tänkt att jag äntligen skulle få köpa mina första Knit Pro-stickor. Jag behöver till utmaningen storlek 3,5 mm rundsticka med 60 cm kabel. Dom hade stickspetsarna, men alla kablar var slut! Förutom en, men det kändes lite overkill att använda en 150 cm-kabel....
Tråkigt! Men det är bara att gå vidare. Nästa gång får bli den första istället. :)

Jag vet inte varför, men jag har fått för mig att hålla mitt val av projekt hemligt tills startskottet går. Men mönster är fixat och utskrivet, med diagram som sig bör när det ska stickas balett. ;) Garn är inhandlat. Där kan jag ju i alla fall avslöja att det blev DROPS Alpaca. Mjuuukt och skönt mot huden. Har även tittat på lite sidoprojekt att komplettera med sedan. Mer om det i sinom tid. :) Jag är så uppspelt över det här att jag nästan räknar timmarna till cast on! Tro mig, söndag kl 18.23 kommer jag sitta redo i favvofåtöljen med diagram i knä och rykande tekopp! Och självklart kameran i högsta hugg. ;)

Idag när det var dags att ta sig hem från stan så kunde jag bara inte motstå en lång och uppfriskande promenad i det UNDERBARA vädret (drygt 6 km hem)! Så jag drog på mig mp3-spelaren och gick längs med strandpromenaden. Att jag inte hade kameran med mig! Nu brukar jag ju oftast fota med telefonen, men dagen till ära hade jag slut på batteri. Livets ironi.....
Vi är för himla dåliga på att se skönheten runt omkring oss! Varför vi åker utomlands kan ibland förvirra mig.....

3 kommentarer:

Holgis sa...

Du låter nästan lika ivrig som jag känner mig, jag har bara lite beslutångest över mönstret. Vet i vilket garn men har hittat massor av kul mönster. Lycka till!

Rosenvante sa...

Låter så kul. Härligt att du hade så fint väder också. Trist att du glömt kameran, hade varit kul med bild från där du bor

Skogsflickan sa...

Åh så kul!

Jag kommer också att sitta med stickorna i högsta hugg på söndag i väntan på Ögonblicket.

Det ska bli jättekul att se vad du har valt att göra!