Sidor

27 oktober, 2009

Pyspunka.

Igår kom äntligen mina efterlängtade KnitPro strumpstickor på posten.
Vilket antiklimax det blev! Det visade sig att dom var 15 cm, jag ville ha 20 cm. Gick tillbaka till hemsidan och kollade runt om jag hade missat det, men längden stod inte utskriven någonstans. Trist! :( Men jag har varit i kontakt med dom, och det visade sig att dom inte hade 20 cm-stickor i lager, men jag skulle få skicka tillbaka dom och få pengarna tillbaka eller byta mot någonting annat. Då tänkte jag att eftersom dom pengarna redan är dragna och borträknade ur budgeten, så byter jag till ett par tippar till, den här gången i storlek 4,5 mm. Dessa ska användas till min kofta som just nu ligger på vänt. :D Inget ont som inte har nått gott med sig!

Torsdag blir en "göra ärenden-dag", som sedan får avrundas med stickcafé på kvällskvisten.
Det ska skickas papper, besökas AF, köpas garn och lite annat. Måste verkligen börja på födelsedagspresenten till vännen, men KAN INTE bestämma mig för vad jag ska göra till henne......
Men som jag tror att jag tidigare nämnt: jag tycker inte om att göra saker halvdant, så när nu min Swallowtail inte riktigt blev som jag hade tänkt mig (den blev så liten i jämförelse med vad jag hade tänkt mig), så måste jag ju göra ett nytt försök, och då passar det väl bra att det blir hennes födelsedagspresent.
Gör om - gör rätt. Mitt levnadsmotto! :D
Frågan är bara i vilken färg.... Och om jag kanske ska gå på snäppet större stickstorlek.... Men vad ska jag då ha för garn? Alla dessa frågor.... ;)
Några ideér på passande garner för Swallowtail? Dela GÄRNA med er. :)

1 kommentar:

Emelie sa...

Jag stickade min i Rheuma Thermal Wolle på stickor 3.25. Finns visserligen bara i naturfärger, men mjukare och gosigare garn får man leta efter. Har ett par nystan över, så jag funderar på att göra en till till mig bara mig =)
För att göra sjalen större gjorde jag 19 repetitioner av budding lace-mönstret och 2 st av lily of the valley. Det finns bra hjälp att få i en grupp på ravelry som heter Swallowtail and Aeolian shawl support group, de har alla formler för hur mn ökar upp den =)