Sidor

30 oktober, 2009

Etapp två - Gail (nightsong) - är tvåbörjad.

Kunde inte hålla mig ifrån det underbara Rowan Tapestry som fick följa med hem igår, så efter jag avmaskat min Swallowtail monterade jag om och lade upp direkt!
Stickade ungefär 30 varv, och började känna mig lite besviken. Garnet är lite klurigt att sticka med när det är så löst tvinnat, speciellt när stickorna är lite spetsiga. Don't get me wrong, jag bara ÄLSKAR mina KnitPro, men det var lite knepigt.
Dessutom blev sjalen tätare än vad jag hade tänkt mig, och därmed också styvare.
Därför lade jag det åt sidan och bestämde att jag idag skulle lägga upp på nytt, den här gången med stickor 5 mm istället för 4 mm. Nu har jag bestämt mig och det blir till att fortsätta på stickor 5 mm. Sjalen blir luftigare och mjukare utan att mönstret blir glest.

1 kommentar:

miastick sa...

Å, hoppas du håller ut, det ser skitsnyggt ut! :)