Sidor

07 oktober, 2009

Error!

Det är verkligen felens dag idag tror jag..
Först hälmaskincidenten, trasigt torkskåp och nu.... Ett fel har hittats i mönstret till Glass Slippers, sockklubbens oktobersockar. Det är i Chart A, första varvet.

I diagrammet visas en Right Twist [/][/], men det ska vara en Left Twist [\][\]!!
Hann göra 1½ repetition av Chart A, innan jag såg att det där blev ju inte rätt.. Trodde självklart att det bara var jag som hade klantat mig, men så började jag titta lite närmare på diagrammen och det såg ju för konstigt ut. Så första varvet, Chart A: LT istället för RT!
Nån annan som hunnit göra samma fel? Eller ni kanske var duktiga och upptäckte det i tid. ;)
Jag ids då inte repa upp i alla fall. Det syns inte så jätteväl, speciellt inte om man inte vet om det.
Det är jobbigt att sticka baklänges. :P

Sen vet jag inte hur det är tänkt att man ska få plats att plocka upp 20 maskor på sidan om hällappen! Jag har aldrig plockat så tät någonsin, men fick nöja mig med 16 m. Hoppas att det inte påverkar resultatet alldeles för mycket... Vi får väl se när den är provbar. :) Annars är det bara att börja om från början och sticka den större storleken.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Vill bara säga att sockorna är så vackra.