Sidor

17 oktober, 2009

Arbetssam lördag.

Andra lördagen i rad med arbete. Fina OB-pengar. ;)
Ett par timmar kvar. Har stängning idag, och värsta rushen verkar ha lagt sig. Ganska lugnt just nu.
Längtar tills jag får åka hem och krama mina KnitPro-stickor... ;)

Svor lite igår över p5tog, jag tycker det är lite krångligt, så de aviga varven går inte så jättefort precis... Men det kanske är bra, då blir jag inte klar så tidigt.. :P Fast i och för sig... Då skulle jag ju kunna hinna med en till, som kanske kan göras lite större. Tycker den ser ut att bli lite liten... :( Fick tipset av en medstickerska i utmaningen att man bara kan göra fler repetitioner av första momentet; budding lace. Funderade faktiskt på det, men eftersom att jag är nybörjare på balett, så vågade jag inte riktigt ta steget, eller niga tillräckligt djupt i pliéen, eller hur man ska uttrycka det. :) Jag fegade och körde på säkerthet.
Men jag tror absolut att det kan bli en Swallowtail No 2. I en rolig färg, och en aning större enligt det smarta rådet. :)

Stickningen flyter fantastiskt på de nya stickorna. Med Pony-stickorna fick jag sitta och pilla varje maska över "kanten" mellan kabeln och själva stickan. När omslagen vred sig lite över den närliggande maskan blev det typ tvärstopp. Det behövs inte med regnbågarna. Det bara flyyyyter över gängen, och det är en ren fröjd!

Okej, nu kanske ni börjar lessna på mitt tjat om Knit Pro, men jag är inte riktigt färdig än, så vänj er! :D

Inga kommentarer: