Sidor

25 september, 2009

Utmärkelse.


Fick denna fina utmärkelse av Rosenvante, tack så hjärtligt! Och då skulle man väl berätta några (rättare sagt 10) saker om sig själv? :) Tycker sånt är så svårt men jag ska göra ett tappert försök. :)

1. Min farmor har så länge jag minns (innan hon gick i pension) jobbat på Hemslöjden i Sollefteå, vilket säkert har bidragit till mitt handarbetsintresse. ;) Hon hjälpte mig mycket och jag fick prova på en massa roliga saker.

2. Jag är nästan renodlad stickerska. Ibland får jag nått infall att jag ska virka, men jag ger upp ganska fort då jag kommer ihåg att jag inte är lika bra på det..

3. Jag har dansat sen innan jag kunde gå (enligt min mor), men började tävla när jag var runt 7 år. Har dock lagt dom skorna på hyllan sedan ett par år tillbaka och dansar nu bara socialt. Jag tävlade i bugg, dubbelbugg, Boogie Woogie och några enstaka tävlingar även i Lindy Hop. Tycker fortfarande dock det är lika roligt. :)

4. Jag lagar världens mest smaklösa mat. Klarar inte stark mat själv, vilket har gjort mig väldigt försiktig med kryddningen när jag själv lagar mat. Tur att man har en gubbe som ändå varje dag säger att det var det godaste han ätit. Välsigne dig hjärtat! :)

5. Däremot riktigt haj på att baka, om jag får säga det själv. :) Muffins är favoritbak. Det går att variera på så många olika sätt och blir aldrig tråkigt.

6. Bor nu i Umeå, men kommer ursprungligen från Sollefteå. En liten stad ganska precis mitt i Sverige.

7. Är utbildad och legitimerad farmaceut/receptarie. Älskar mitt jobb.

8. Har en tendens att vara väldigt bekväm av mig periodvis.

9. Tycker väldigt mycket om att sticka till andra, men är samtidigt livrädd och får ångest varje gång jag ska ge bort någonting. Tänk om dom tycker att det är fult?

10. ÄLSKAR att se på film. Ett sätt att fly vardagen och låta sig svepas med i äventyr man aldrig kommer få uppleva själv. :) Också ett intresse som går att kombinera med stickeriet. :)

Utmärkelsen vill jag skicka till alla er vars bloggar förgyller min dag och fyller mig med inspiration. Ni är fantastiska och era alster är sånt som jag bara drömmer om att kunna uppnå själv en dag. Ni står här till höger. Inte alla, men många.
Sen vill jag också ge den till min mamma även fast hon inte har någon blogg. :)

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Se där nu fick jag veta lite mer om dig också, kul.

Mamma sa...

Tack älskade dotter. Puss puss

Anette sa...

Hej.
Kul att få veta lite mer om dig. Jag hade också tänkt att sända awarden vidare till dig också, men klantiga jag glömde att skriva en kommentar till dig på din blogg.
Ha de bra!