Sidor

03 augusti, 2009

Stickvärk?

Stickade klart hela ärmen igår... Blev sittandes lite längre än vad jag hade tänkt mig. :)
Idag har jag dock väldig värk i axeln. Jag har sedan tidigare problem med ett muskelfäste där, och jag får gång på gång inflammation i det, och nu känns det inte bra... Det får inte ske!! Inte nu när jag har kommit igång så bra! :(

Men som den farmaceut man är, så har man ju dunderkurer. :P Nejdå, bara smörja med Orudis Gel och komplettera med nått antiinflammatoriskt under arbetstimmarna, men jag måste börja styrketräna igen, så att det inte blir inflammerat såhär lätt.

Ikväll lägger jag gladeligen upp till ärm nr 2. Tänk att det är bara den, halsringningen och montering kvar! Ja, och att fästa alla trådar, vilket jag tycker är det tråkigaste som finns..
Började för 1½ år sedan att sticka på denna tröja, men gjorde då först drygt halva framstycket, innan jag tog mig tid att mäta masktätheten, och självklart stämde den inte alls. Då vart jag lite tvär, och ville inte riva upp, och sen låg den i skåpet tills i juni i år, då jag tänkte att nej, nu ska jag göra klart den här.
Så då rev jag upp och började om, och nu har det gått ganska fort tycker jag. :) Med tanke på att ett annat projekt prioriterades nästan en månad nu i sommar. Men det är rolig stickning, eftersom den är så enkel. :) TV-stickning. :)

10 minuter kvar på lunchen. En stund i massagestolen kanske gör gott?

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Ja, det är lätt att få ont om man sitter för länge. Du får röra lite på dig mellan varven. Orudis Gel har jag aldrig använt, är den bra?