Sidor

11 augusti, 2009

Mer frestande...

Va roligt att ni ger de färgranna pinnarna så mycket bra kritik! Det gör det bara mer frestande att ge mig själv en liten present inför den kommande stickhösten. Längtar faktiskt tills löven börjar falla och det blir så där lite hurvigt och lite mörkt. Att få krypa upp i soffan med en kopp te och stickningen. Mysigare kan det nästan inte bli.
Det enda som håller mig tillbaka från att beställa stickpaket de lux av dessa färgsprakande må-bra-stickor, är att jag inte är van att sticka med trästickor. Har gjort det någon gång för väldigt länge sedan, men har själv fastnat för metall/aluminium...
Har bara fått för mig att trästickor kan vara lite kärva att sticka med om man blir lite fuktig i händerna, vilket jag tycker att man blir ibland när man stickar med typ ullgarn...?
Någon som upplever samma sak, eller har jag just gjort bort mig, då det nu framstår som att jag har svettiga händer (har inte det, lovar! ;)).

2 kommentarer:

Ullfull sa...

Hej igen! När jag började sticka på engelska, hm konstig formulering, så stickade jag Monkey-socks, det funkade! Prova! Trästickor funkar utmärkt, även när det är varmt!! Lycka till!!/Anita

Garntrollet sa...

KnitPro är blanka och hala :-) Så svettiga händer = noll problem :-) De är näsan FÖR blanka, jag har börjat på sockor i Drops Alpaca och jag kunde inte använda KnitPro eftersom maskorna gled av! Så det är ingen risk att svettiga/varma änder är ett prolem för att d ska kärva.
Ps. Handla Garnbutik tar 200 kr för Startpaketet, de öppnar igen i mitten av aug, länk finns hos StickaMera :-)