Sidor

14 augusti, 2009

Beslut och ledig dag.

Nu tror jag att jag har bestämt mig.
Det blir nog en Presto Chango. Hon som kom på detta borde få Nobelpriset. Det är väl helt genialiskt att ha utbytbara framstycken på en bebiskofta/tröja?! Och så många roliga variationer man kan få med samma plagg, olika färger och mönster i roliga kombinationer. Fantastiskt. :)
Minsta storleken är 6 månader, vilket kan vara lite stort till den lille som kommer i september, men han lär ju garanterat växa i den. ;)
Färg har jag inte riktigt bestämt mig för än, men ska undvika det blå. Är ju lite smått förälskad i grönt, så risken är överhängande. Tänk va fint med en mossgrön kofta till hösten! :)
Kanske måste sticka en till mig själv också? En mossgrön kofta alltså, inte en Presto Chango. ;)

Idag har varit en underbar ledig dag.
Kärleken kom ner i morse efter att ha jobbat natt. Vi tog en sväng till ICA och handlade lite för att sedan hemma göra alldeles underbara brunch-mackor.
Från botten och upp: Philadelphia light, sallad, parmaskinka, mozzarella och tomat. Lovely!

Mätta och belåtna packade vi sedan våra påsar och begav oss till Paradisbadet. Skönt att ibland få leka lite som vilket barn som helst. ;)
Tre timmar senare traskade vi uppblötta och belåtna till Café UH för en liten fika. Väl hemma upptäckte jag att jag glömt mina badkläder..... så det var bara att traska tillbaka och hämta dom. På väg hem igen strosade vi en stund på stadens gata, så att kärleken fick titta i lite sportaffärer (ny bandyklubba på önskelistan).
Nu ligger vi bara och tar igen oss en stund innan vi ska börja med maten. Laxpasta verkar det bli.

Inga kommentarer: